AFRICA TWIN ZRAJE JAKO VÍNO
HONDA CRF1100L AFRICA TWIN patří, od svého uvedení na trh, k mým oblíbeným motorkám.
Zatím jsem vynechal pouze jeden rok (2020), kdy jsem na ní neseděl, z důvodu vážného úrazu, který mne vyřadil na celou sezónu z provozu. Vyzkoušel jsem úplně všechno. Od nejjednodušších verzí, až po tu vybavenou úplně vším, včetně elektronicky řízeného podvozku.
Celkově je koncept AFRICA TWIN, od prvopočátku, tak povedený a nadčasový, že designerům a konstruktérům již stačí dělat pouze každoroční drobná vylepšení. Na technice není třeba měnit nic, a tak se jejich práce soustřeďuje na pouhé designové retuše. Má zaděláno na to, aby se stala stejnou legendou, pokud jí už není, jakou byla její předchůdkyně, HONDA XRV 750 AFRICA TWIN. Dodnes jsou velmi ceněné, a i jako ojeté si drží velice slušné ceny.




Kdo by si chtěl přečíst mé názory na tento stroj, dávám sem odkazy na mé čtyři předchozí články. Nevím, jestli toho někdo napsal, o jednom modelu motorky, víc nežli já. Kdybych se znova rozepsal, nevyhnul bych se opakování.
Když se podívám na model 2022, tak na první pohled zaujme o něco menší plexy, bez možnosti výškového nastavení, které ale i tak naprosto bezpečně plní svou funkci. Svědčí o tom fakt, že i při své výšce 185 cm jsem ani jednou nemusel řešit rozpláclý hmyz na hledí helmy.

Na kapotáži přibylo několik celkem nenápadných a dobře zakomponovaných deflektorů, účinně odvádějících tlak vzduchu mimo jezdce. Při jízdě na větší vzdálenosti a vyšších rychlostech je to určitě velmi příjemné. Mělo by to asi fungovat i při dešti, ale protože ve dnech, kdy jsem měl motorku k dispozici ani nekáplo, neměl jsem možnost to vyzkoušet.





Díky krátkému času nikdy nezkouším konektivitu. Nevyužívám možnosti propojení svého telefonu s palubním displejem ani zrcadlení navigace v telefonu. Upřímně nepotřebuji to myslím, že by mne to za jízdy spíš obtěžovalo. Nic méně, umístění obou displejů a jejich čitelnost i na ostrém slunci je jednou z nejlepších, ne-li vůbec nejlepší v této kategorii motorek.


Nevím, jestli jsem se tomu někdy v minulosti věnoval, ale letos mne zaujalo naprosto jednoduché, a přitom pevné uchycení bočních kufrů. Prostě vezmu kufr, nasadím do rámu, udělám cvak jednou pákou spojenou se zámkem a drží. Odejmutí je stejně jednoduché. Vlastně mne teď napadá, že jsem ji nikdy neměl s hliníkovými bočními kufry. Boční kufry jsem měl pouze jednou a to plastové. A ty nemám rád.

HONDA CRF1100L AFRICA TWIN, bezesporu patří do absolutní špičky kategorie velkých cestovních endur, která jede skvěle po jakémkoliv zpevněném povrchu a se kterou se šikovnější a zkušenější pilot nemusí bát i do těžšího terénu.
Petr Fryč

