CFMOTO 300NK – Zábava

Dlouho jsem nejel na tak malé a lehké motorce. Chvíli mi trvalo, než jsem se na ni naučil sedět a zvykl si na rozměry odpovídající této kategorii. Navíc, když jsem motorku přebíral, bylo na tachometru najeto asi 3,5 km. Takže jsme se učili jezdit společně. Já se učil jezdit na tak malé motorce a zároveň jsem musel naučit tu malou motorku jezdit. Toto jsou tedy úplně první dojmy a něco málo technických informací. 

Díky tomu, že máme CFMOTO 300NK zapůjčené na celý rok, další zkušenosti budou přicházet průběžně. Nejenom moje.

Kombinace – kvalitní stavba a komponenty, skvělý design, pětiletá záruka a příjemná cena je opravdu velmi lákavá.

NEJPRVE NĚCO TECHNICKÝCH ÚDAJŮ

Motor: čtyřtaktní, kapalinou chlazený jednoválec, DOHC, se čtyřmi ventily

Zdvihový objem: 292,4 ccm

Plnění motoru: EFI (Bosch)

Převodovka: manuální, šestistupňová 

Dvě palivové mapy – SPORT a RAIN

TFT 5,5“ barevný přepínatelný displej s nastavením intenzity jasu

Kompletní LED osvětlení

Přední odpružení: USD, obrácená teleskopická vidlice

Zadní odpružení: monoshock s nastavitelným předpětím

Brzdy: kotouč 300 mm (přední, 240 mm (zadní) J.Juan

ABS: Continental

Pneumatiky: 110/70 ZR 17, 140/60 ZR 17

Délka: 1990 mm

Šířka: 780 mm

Výška: 1070 mm

Výška sedla: 795 mm

Poloměr otáčení: 4,7 m

Nádrž: 12,5 l

Hmotnost 151 kg

Design: Studio Kiska

Cena: 92 990,- Kč, včetně DPH 

CFMOTO 300NK je homologován pro silniční provoz jako dvoumístný motocykl pro řidičské oprávnění skupiny A2 od 18 let. 

Na motocykly CFMOTO je dovozcem poskytována nadstandardní pětiletá záruka. 

https://www.cfmoto.cz/motorky-cfmoto/motocykly-nk/cfmoto-300nk

Tolik faktografie.

TROCHA ŘEMESLA

Při pohledu zpředu vynikne dnes moderní tvar světlometu, osazeného kompletně led technologií. Na světlomet navazuje velmi dynamická křivka, tvořená hodně vyklenutou nádrží a děleným sedlem. Neruší ji žádná kapotáž, pouze z ní malinko vyčnívá filigránský větrný štítek, chránící pouze TFT displej o úhlopříčce 5,5“. V režimu SPORT je displej barevný, v režimu RAIN monochromatický. Velmi přehledné a příjemné. Sedlo jezdce je velmi příjemně tvarované, a tak akorát tuhé. Není to motorka na stovky kilometrů denně. Pominu-li Jardu Šímu, který na ni, za 24 hodin, obkroužil celou Českou republiku. Takový výkon však vyžaduje zvláštní, přímo mimořádnou náturu. Takže toto pomineme. CFMOTO 300NK je postavena pro radost z ježdění a, dejme tomu, jako ideální „nářadí“ pro získávání jezdeckých zkušeností. 

Design má na svědomí dvorní studio firmy KTM, KISKA. Tomu odpovídá celkový styl. Ostré, dynamické tvary a celkové proporce napovídají, že jde o sportovní náčiní. Není tady moc prostoru pro pohodlí a jízdu ve dvou. Pokud spolujezdkyně (předpokládejme větší pravděpodobnost), nebude opravdu subtilní postavy.

Jsou motorky, včetně renomovaných značek, za nesrovnatelně víc peněz, na které když kouknu z více stran a trochu detailněji, najdu spoustu chyb (subjektivní názor) jak designerských, tak řemeslnických. A to nemusím být ani velký hnidopich. CFMOTO 300NK jsem zkoumal poměrně podrobně a, opět můj vlastní, tedy subjektivní názor, že kvalitou designu a řemeslného zpracování je naprosto srovnatelný se svou konkurencí. Nebudu vše popisovat, fotografie postačí. A vzhledem k tomu, že si dovozce dovolí poskytovat pětiletou záruku, což myslím zatím neudělal nikdo jiný, asi si stojí za kvalitou výroby i jednotlivých komponentů.

2 komentáře Přidejte váš

Zanechat odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

Logo WordPress.com

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit /  Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit /  Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit /  Změnit )

Připojování k %s