Dlouho jsem nejel na tak malé a lehké motorce. Chvíli mi trvalo, než jsem se na ni naučil sedět a zvykl si na rozměry odpovídající této kategorii. Navíc, když jsem motorku přebíral, bylo na tachometru najeto asi 3,5 km. Takže jsme se učili jezdit společně. Já se učil jezdit na tak malé motorce a zároveň jsem musel naučit tu malou motorku jezdit. Toto jsou tedy úplně první dojmy a něco málo technických informací.
Díky tomu, že máme CFMOTO 300NK zapůjčené na celý rok, další zkušenosti budou přicházet průběžně. Nejenom moje.
Kombinace – kvalitní stavba a komponenty, skvělý design, pětiletá záruka a příjemná cena je opravdu velmi lákavá.
NEJPRVE NĚCO TECHNICKÝCH ÚDAJŮ
Motor: čtyřtaktní, kapalinou chlazený jednoválec, DOHC, se čtyřmi ventily
Zdvihový objem: 292,4 ccm
Plnění motoru: EFI (Bosch)
Převodovka: manuální, šestistupňová
Dvě palivové mapy – SPORT a RAIN
TFT 5,5“ barevný přepínatelný displej s nastavením intenzity jasu
Kompletní LED osvětlení
Přední odpružení: USD, obrácená teleskopická vidlice
Zadní odpružení: monoshock s nastavitelným předpětím
Brzdy: kotouč 300 mm (přední, 240 mm (zadní) J.Juan
ABS: Continental
Pneumatiky: 110/70 ZR 17, 140/60 ZR 17
Délka: 1990 mm
Šířka: 780 mm
Výška: 1070 mm
Výška sedla: 795 mm
Poloměr otáčení: 4,7 m
Nádrž: 12,5 l
Hmotnost 151 kg
Design: Studio Kiska
Cena: 92 990,- Kč, včetně DPH
CFMOTO 300NK je homologován pro silniční provoz jako dvoumístný motocykl pro řidičské oprávnění skupiny A2 od 18 let.
Na motocykly CFMOTO je dovozcem poskytována nadstandardní pětiletá záruka.
https://www.cfmoto.cz/motorky-cfmoto/motocykly-nk/cfmoto-300nk
Tolik faktografie.
TROCHA ŘEMESLA
Při pohledu zpředu vynikne dnes moderní tvar světlometu, osazeného kompletně led technologií. Na světlomet navazuje velmi dynamická křivka, tvořená hodně vyklenutou nádrží a děleným sedlem. Neruší ji žádná kapotáž, pouze z ní malinko vyčnívá filigránský větrný štítek, chránící pouze TFT displej o úhlopříčce 5,5“. V režimu SPORT je displej barevný, v režimu RAIN monochromatický. Velmi přehledné a příjemné. Sedlo jezdce je velmi příjemně tvarované, a tak akorát tuhé. Není to motorka na stovky kilometrů denně. Pominu-li Jardu Šímu, který na ni, za 24 hodin, obkroužil celou Českou republiku. Takový výkon však vyžaduje zvláštní, přímo mimořádnou náturu. Takže toto pomineme. CFMOTO 300NK je postavena pro radost z ježdění a, dejme tomu, jako ideální „nářadí“ pro získávání jezdeckých zkušeností.
Design má na svědomí dvorní studio firmy KTM, KISKA. Tomu odpovídá celkový styl. Ostré, dynamické tvary a celkové proporce napovídají, že jde o sportovní náčiní. Není tady moc prostoru pro pohodlí a jízdu ve dvou. Pokud spolujezdkyně (předpokládejme větší pravděpodobnost), nebude opravdu subtilní postavy.
Jsou motorky, včetně renomovaných značek, za nesrovnatelně víc peněz, na které když kouknu z více stran a trochu detailněji, najdu spoustu chyb (subjektivní názor) jak designerských, tak řemeslnických. A to nemusím být ani velký hnidopich. CFMOTO 300NK jsem zkoumal poměrně podrobně a, opět můj vlastní, tedy subjektivní názor, že kvalitou designu a řemeslného zpracování je naprosto srovnatelný se svou konkurencí. Nebudu vše popisovat, fotografie postačí. A vzhledem k tomu, že si dovozce dovolí poskytovat pětiletou záruku, což myslím zatím neudělal nikdo jiný, asi si stojí za kvalitou výroby i jednotlivých komponentů.
Jak jsem psal v úvodu. Chvíli mi trvalo, než jsem si zvykl na její rozměry. A taky, že jsem měl před sebou hrozně „málo“ motorky (ještě den před tím jsem jezdil na ATASu). Takže kdo si představí přesednutí z velkého a vysokého cestovního endura na mašinku, měřící na délku necelé dva metry a na výšku malinko přes metr jeden, bez jakékoliv ochrany proti živlům, chápe, o čem píšu.
V režimu zajíždění nehoníme motorku jak nadmutou kozu. Otáčky přidáváme zvolna, musíme zajet brzdy, spojku a v neposlední řadě pneumatiky. Na to potřebujeme pár set kilometrů po, pokud možno, různorodých, členitých silnicích. Z kopce do kopce a hodně zatáček. Aby otáčky motoru lítaly nahoru a dolu, hodně se řadilo a brzdilo a motorka byla stále v pohybu z jedné strany na druhou. Žádná dálnice. Okresky a město. Raději okresky. Motor se lépe chladí. A právě na okreskách, nejsou-li samá díra, nebo příčné hrby a spára, je 300NK ve svém živlu. Díky kvalitnímu, tuhému rámu, jednoduchému, ale dobře odladěnému podvozku a dobré ergonomii, se výborně a jistě vede v zatáčkách. I ve vyšších rychlostech, na přímých úsecích, vede spolehlivě stopu.
To by pro začátek mohlo stačit. Těším se na bohatou diskusi na sociálních sítích.
Petr Fryč


2 komentáře Přidejte váš