INTERPHONE AVANT

Je čas myslet na sezónu. 

Před ještě nemnoha lety, když se sešlo pár motorkářů, cestovatelů, tak řešili navigaci. A vedli se spory, jestli je lepší GARMIN nebo TOM-TOM. Nepočítám-li různé náhražky. Nic jiného nebylo. Dnes umí navigovat „každý“ telefon, nebo „chytré“ hodinky. Klasickou navigaci používá sem tam někdo (třeba já), a tak se řeší komunikace. Potřebujeme přece nějaké užitečné „hračky“. Navíc, při dnešním provozu, je při jízdě ve skupině důležité vzájemné předávání pokynů a informací. 

Jaký je mám vztah k interkomům?  

Před asi sedmi, možná osmi lety, jsem si koupil interkom INTERPHONE. Jenomže jsem byl jediný, z mé tehdejší motorkářské party, kdo ho měl. A tak mi byl v podstatě k ničemu. Tedy. Na poslech muziky, nebo vyřizování telefonů. Navigaci jsem měl bez zvuku. Stejně jako v autě. Do řízení si fakt kecat od nikoho nenechám. Muziky jsem v telefonu moc uložené neměl. A telefonování při jízdě na motorce mi vadilo. A tak šel interkom asi za dva, možná tři měsíce z helmy pryč. 

Dnes je v mých helmách interkom zpátky. Proč ta změna? Od doby, kdy jsem ho měl, prošel vývojem. Jednodušší instalace, ovládání i párování. Lepší zvuk a potlačení šumů. Hlasové ovládání. A začaly se mnou jezdit moje dcery. Ty si chtějí občas povídat o tom, kudy jedeme a co cestou vidíme. Nebo jenom tak. No a bavit se s nimi přes rameno fakt není příjemné a ani moc bezpečné. Dalším důvodem je, že občas nějaký ten telefon přece jenom musím vyřídit. A je pohodlnější přijmout ho za jízdy, než zastavovat pokaždé, když vám telefon začne vibrovat v kapse. Nikdy nevíme, jestli to přece jenom není důležité. A do třetice, začalo mně bavit při jízdě poslouchat muziku. Už jí mám v telefonu dost i na mnohahodinové přejezdy. 

No a obecně, proč uvažovat o komunikátoru. 

Čím dál víc lidí jezdí za hranice. Čím dál častěji dost daleko. Do oblastí, které zas úplně každý nezná. A tak se řeší, jak mezi sebou ve skupině komunikovat. Tady už nejde jenom o poslouchání muziky. Či možnost telefonování. Ale o navigační pokyny vedoucího jezdce. Případně o vzájemnou komunikaci ve skupině, když se někdo začne ztrácet, nebo má nějaké problémy. Defekt, potřebuje na záchod, nebo cokoliv jiného, co může skupinu roztrhat. U starších modelů býval problém s párováním. Dnes už je toto odstraněno a nejnovější AVANT umožňuje párování i se staršími modely INTERPHONE.   

Možná by někdo mohl namítnout, že AVANT není až tak převratná novinka. Není to úplná pravda. Pouze na první pohled se změnil jen nenápadně. INTERPHONE evolučním způsobem neustále posouvá vývoj a přináší čím dál vyšší užitnou hodnotu. A také uživatelskou podporu.

Není tomu jinak ani v případě nového komunikátoru AVANT. Jeho tělo zůstalo stejné jako u modelu TOUR. Proč měnit osvědčené. To znamená, že pokud upgradujete z předchozí řady, bude Vám reinstalace trvat asi tak pět vteřin ☺. 

Základna, sluchátka i mikrofon jsou totiž identické. Takže: jeden cvak, druhý cvak a je vyměněno. To je vše. Mírně přepracovaný je tvar tlačítek. Nový je ještě lepší pro ovládání v rukavicích, než jak tomu bylo u předchozí série. Nicméně tlačítka můžeme nechat zcela stranou. Nepoužívat je. Díky nové funkci hlasového ovládání TTS (text to speech). Řeknete například: „HEY INTERPHONE MUSIC ON“ a AVANT začne vyhrávat jak na lesy ☺. Funguje bezvadně. Je to samozřejmě přímo úměrné intenzitě okolního hluku. Tedy. Pokud slyšíte sami sebe, uslyší vás i TTS (musíte na něj ale anglicky). Stejně tak zůstává hlasový průvodce. Ten je v Českém jazyce.

Teď něco k technice.

Nový AVANT přichází s rozšířením počtu uživatelů ze čtyř na osm. Škarohlídi mohou namítat, že jsou i jiné systémy. S větším počtem uživatelů. Ale… INTERPHONE sáhl po osvědčené technologii mostového (sériového) propojení.  Důvodem je vyšší stabilita a menší spotřeba energie. Párování probíhá na stejném principu, jako u modelu TOUR. Tedy. Poskládáme jednotky v režimu párování vedle sebe a BT manager se postará o vše automaticky. Tedy i o pořadí, které se může během jízdy měnit a tím dosáhnout maximální možný dosah. Různí výrobci se předhánějí v uvádění dosahu svých zařízení s ohromujícími parametry. Obecně je ale známo, že všechny SMART technologie umí v běžném provozu maximálně stovky metrů. V závislosti na terénu. INTERPHONE, opět v závislosti na terénu, umožňuje až úctyhodný jeden kilometr mezi dvěma účastníky. V praxi toto ale stejně nevyužijeme. Ztratíme-li parťáka(y) z dohledu, stejně čekáme. Pokud se propojí pouze hlouček účastníků, můžeme použít funkci INTERCOM HD, která změní technický zvuk na kvalitní HD kvalitu. Odpovídající volání přes moderní mobilní sítě. Skvělou, fakt příjemnou funkcí je kvalitní poslech hudby/GPS. Bez přerušení funkce interkomu. I to se skvěle povedlo a můžeme vybírat ze tří úrovní mixu hudby/GPS a interkomu. Vyzkoušeno i ve vyšších rychlostech na dálnici, nebo v náročném městském provozu, s výbornou funkčností. 

Máte to taky? 

Také si při uvažování o koupi nějaké nové „hračky“, ať je to kamera, navigace, nebo komunikátor, říkáte: „Počkám, co přijde příště“?

Tak tady už bych snad ani nečekal. AVANT se povedl. Budete překvapeni nejenom velkým, zcela dostačujícím dosahem, či výbornou kvalitou zvuku, ale také celkovou úrovní zpracování. Které je provedeno na nejvyšší úrovni.

Takže shrnutí? Spojíme-li příjemné s užitečným a kvalitním, a naučíme-li se využívat všechny funkce, které AVANT nabízí, je to ideální společník na cesty do práce stejně jako na výlety.

Petr Fryč

motorkář a vydavatel

Interphone

MotoQuest_footer

Zanechat odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

Logo WordPress.com

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit /  Změnit )

Google photo

Komentujete pomocí vašeho Google účtu. Odhlásit /  Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit /  Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit /  Změnit )

Připojování k %s