Fajnová motorka na kratší cestování. A nebo i na delší, ale pro mladší jezdce a spolujezdkyně. Mě už by na tom při delší cestě asi bolela záda. Právě pro toto srovnání jsem, do svého letošního „testovacího“ programu, zařadil i tento sedmistovkový dvouválec.
Když jsem si TRACER 700 ve Vrbovce vyzvedával, trochu jsem netušil, co mohu čekat. Pravda, v minulých dvou letech jsem jezdil jak TRACER 900, tak i XSR 900, takže jsem mohl tušit, co od této sedmistovky mohu čekat. Po Praze to bylo fajn. Relativně malá motorka se samozřejmě hravě ovládá i v hustém provozu a ten pražský je na toto poznání skoro to nejlepší. Na jízdu se musíme soustředit mnohem víc než při projíždění se otevřenou krajinou a hlavně je třeba rychle reagovat na spoustu někdy nepředvídatelných situací.
Z Prahy jsem vyjel na D11. Okamžitě mi ale došlo, že tudy cesta nevede. Při první možnosti jsem z dálnice sjel na souběžnou „starou“ poděbradskou. Tam už jsem byl o něco spokojenější, ale pořád to nějak nebylo ono. Jako kdyby se té motorce nechtělo vůbec jet. Domů jsem dojel, po víc než 120 km, s pocitem – NIC MOC.
Člověk ale nesmí vždy dát na první dojem, který si ještě ke všemu zaviní sám ☺
A teď „objektivněji“.
YAMAHA TRACER 700 je beze sporu skvělá motorka pro začínající a nebo mírně pokročilé, mladé jezdce s chutí se někam podívat a jezdecky se posouvat. Této „cílové“ skupině odpovídá nejenom objem motoru a jeho výkon, ale hlavně design. Samozřejmě také příznivá cena. Stavba spíš odpovídá jezdcům menších, než průměrných, či vyšších postav a nebo dámám. A tak jsem na ni trochu těžko hledal pro mě přijatelnou polohu. Ideální jsem při svých 185 cm nenašel. Další, s čím jsem měl zpočátku problém, ale to nebylo vinou motorky, bylo to, že jsem si musel zvykat na charakter řadového dvouválce. Ten samozřejmě vyžaduje úplně jiný styl jízdy než víceválcové motory, tři a více, a nebo dvouválce typu V-TWIN s o něco větším objemem. Pořád (první den) jsem měl pocit, že motor vůbec nejede. Až druhý den, když jsem jel na svou obvyklou trasu do Orlických hor, mi to došlo. Jak prosté. Dát mu o 2000 otáček víc a jede jak z praku. Začalo mě to tak bavit, že přejezd Suchého vrchu jsem si dal hned dvakrát. Právě tam jsem ocenil skvělé vedení v zatáčkách, bezvadné brzdy a při přesném podřazení taky, na relativně nízký objem motoru, fantastický tah ze zatáček. Ten kopec jsem si prostě maximálně užil z obou stran. Vedení motorky v zatáčkách bylo snadné, velmi přesné a hodně sebejisté. Jako kdyby ta motorka věděla co má dělat a mě si prostě jenom vezla.
YAMAHA TRACER 700 je také příjemně jednoduchý stroj. Minimum elektroniky znamená spolehlivost a jednoduchou údržbu bez zbytečných nákladů. Co se týká designu, tak i tady je patrná orientace na mladší generace. Nemá sice až tak agresivní výraz jako jeho větší, starší sourozenec, TRACER 900, ale i tak. Je na něm znát hodně lehká ruka designérů, která dokázala vytvořit velmi zajímavý koncept, který se hned tak neokouká. Pravda – o některých detailech by se dalo trochu polemizovat. Příkladem by mohlo být třeba umístění předních blinkrů pod celkem neúčinnými kryty řídítek. Co je naopak hezky a také funkčně vyřešeno, je posouvání a fixace čelního štítu. Navíc, i přes své poměrně subtilní rozměry a tvarovou jednoduchost docela dobře funguje. Samozřejmě s ohledem na výšku jezdce. Oproti většímu, TRACER 900, se mi opravdu líbí mnohem klidnější a nadčasový tvar světel a celá „maska“. Jen škoda, že v režimu denního svícení nesvítí obě dvě světla. Výborně přehledný a snadno čitelný je také nepříliš velký display, zobrazující veškeré hodnoty, které jezdec za jízdy potřebuje. Skončím u výfuku. Jeho krátká, nízko umístěná koncovka nejenom, že vydává příjemný zvuk, ale také hezky vypadá a tak doplňuje spíše sportovní, nežli cestovní výraz TRACER 700.
Závěrem.
Pokud by mi bylo o pěkných pár let míň, byla by YAMAHA TRACER 700 asi jednou z mých favoritek. Jak jsem už psal. Motorka jasně orientovaná na mladou generaci. Dokáže splnit nároky na lehkou, obratnou, sportovně cestovní motorku, s přiměřenou dávkou komfortu, příjemným designem a dostatečným výkonem i pro ježdění ve dvou. Dokonce včetně zavazadel. Ve své kategorii je tedy určitě jednou z nejlepších a plně konkurenceschopných motorek.
Petr Fryč