HONDA NT1100

Nástupce středně objemových sportovních cesťáků.

Zkopírovaný press kit, se všemi technickými parametry, si můžeme přečíst na téměř všech motorkářských serverech. Takže já to vezmu z úplně jiného konce. Stručně, jak na mne motorka, kterou jsem ještě neviděl na živo, jenom na fotografiích a na které se snad svezu, působí. Takže si jí prohlédneme, ze všech možných úhlů.

S odstupem pěkných pár let HONDA přichází s cestovní motorkou. Spíš – sportovně cestovní motorkou. Už je to dlouho, co z trhu zmizely DEAUVILLE, PAN EUROPEAN, nebo VFR 800. Byl už tedy nejvyšší čas, aby se objevilo něco zcela nového. Pro mne, na první dojem, je to hodně povedená motorka. 

Základ vychází z techniky odsvědčené v CRF1100L AFRICA TWIN. Stejný motor, převodovky, šestistupňová manuální i dvouspojkový DCT. Dokonce i rám. Proč vymýšlet něco nového, když máme něco, co funguje. Samozřejmě, vzhledem k čistě silničnímu zaměření, stojí na jiném podvozku. Sportovně cestovní motorka potřebuje samozřejmě nižší stavbu nežli enduro. 

Co se mi opravdu hodně líbí, je celkový design. Úsporný. Žádné barokní tvary. Nese rukopis uplatněný již na NC750X a také „skútru“ X-ADV. Některé detaily mají blízko i k vlajkové lodi cestovních motorek, GOLD WING. A to se mi opravdu hodně líbí. Na NT1100 je dynamický design dotažen ještě dál. Jeho štíhlé, dynamické tvary zdůrazňují poměrně minimalistické, ale účelné hrany a lomy, včetně deflektorů. Díky použitým LED technologiím, vyžadujícím minimální plochu, získala příď NT1100 naprosto hladký tvar. Ze kterého vystupuje pouze do pěti poloh a sklonů stavitelný štít. Vše je podřízeno aerodynamice, čistému proudění vzduchu a účinné ochraně posádky před živly. 

Líbí se mi tvar i objem centrálního i bočních kufrů. Jejich kapacita, v součtu 115 l, a využitelný vnitřní prostor, poskytují velmi slušnou přepravní kapacitu i na dlouhé cesty.

Kdo má jezdecké zkušenosti s endurem AFRICA TWIN ví, že 75 kW/102 k, resp. 104 Nm kroutícího momentu, je naprosto dostatečný výkon k dosahování nejen velmi slušných rychlostních průměrů, ale poskytuje také vysokou míru aktivní bezpečnosti při předjíždění a řešení různých krizových situací. Ve spojení s obousměrným rychlořazením a hlavně s DCT, nabídne dokonalý jízdní komfort jak při průjezdech hustou městskou dopravou, tak i na dlouhých cestách.

Co se mi hodně líbí, je vysoko, dokonale v zorném poli umístěný a zastíněný TFT displej, stejný, jaký má AFRICA TWIN. Mnohem lépe je zde vyřešeno umístění a řešení „ruční“ brzdy. Jak jsem psal již ve svém textu o X-ADV a pak připomínal u A.T., líbila by se mi na levé ruce zadní brzda. A do třetice, že Honda jde opět vlastní cestou.  

Avizovaná základní cena, atakující hodnotu 350 tisíc Kč, v případě DCT 375 tisíc Kč není nízká. Ale v poměru „cena – výkon“ je určitě konkurence schopná. 

Moje obvyklá „dojmologie“ bude snad příští rok. Tak teď se pokochejme pouze obrázky. 

Petr Fryč  

Zanechat odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

Logo WordPress.com

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit /  Změnit )

Google photo

Komentujete pomocí vašeho Google účtu. Odhlásit /  Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit /  Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit /  Změnit )

Připojování k %s