VOGE 500 R

NA ZÁVĚR SEZÓNY KOPEC ZÁBAVY

Na závěr letošní, na motorky docela bohaté, sezóny, jsem na jeden víkend dostal, od MOTOBIKES Bylany, https://www.motobikes.cz, nakedbike VOGE 500 R.

Když jsem si jí bral, Petr Trsek mi s širokým úsměvem říkal, že se budu bavit. 

Nebudu se tady opět rozepisovat o tom, že pro naprostou většinu jezdců je zbytečností obří objem motoru a výkon. Nechci, aby si to někdo vzal osobně. Ale budu psát o tom, že na takovéto motorce řešíme „pouze“ radost z jízdy a to, že jí můžeme dostat na maximum. Pokud nás to bude bavit. Že ji můžeme skutečně ovládat a není to naopak. I tak nám nebudou rychlostní limity ani zdaleka stačit.  

To, že se současná čínská produkce dostává, či spíš už dostala na úroveň své japonské a evropské konkurence, může popírat pouze někdo, kdo to buď nechce vidět, nebo se nezajímá. Navíc, je schopna dodávat kvalitní motorky za velmi přijatelné ceny. Což bude asi dělat vrásky na čele mnoha zavedeným značkám. 

DESIGN

VOGE 500 R dokonale zapadá do současného trendu ostře řezaných, dynamických tvarů. Dynamická linka „jede“ od plně LED reflektoru až po madla spolujezdce a LED koncová světla. Motorka na první pohled vypadá menší, nežli jaká ve skutečnosti je. Trochu klame tělem. Se svými 185 centimetry jsem neměl vůbec žádný problém se na ni poskládat v docela uvolněné pozici. Kdybych byl býval sundal gumové špunty ze stupaček, bylo by to ještě lepší. Ale na tři–čtyři dny ježdění to nestálo za to. Při fotografování jsem ji samozřejmě obešel mnohokrát kolem dokola a prohlížel si jí zblízka i z dálky a – světe div se – nenašel jsem na ní snad nic, co by mi vadilo. Všechno na sebe příjemně a logicky navazuje a každý detail je řemeslně dokonale zpracován. Nenajdeme zde laciné materiály, které bychom u motorky v této cenové kategorii právem očekávali. V tomto směru ničím nezaostává za renomovanou konkurencí a rozhodně si s ní nikde neuděláme ostudu. Do ruky dokonale padnoucí kónická řídítka, skvěle čitelný displej a zpětná zrcátka, která se ani nezachvějí. To je, co máme stále na očích. Hezky tvarovaná nádrž, s bočními panely, na ní navazuje příjemně tuhé, a přitom pohodlné sedlo. Sedlo spolujezdce je samostatné a vybavené dvojící madel dokreslujících dynamický design stroje. Spodní, „technické“ části dominuje moderní dvouválcový motor s krásně vyvedeným výfukem, který zespodu chrání masivně působící plastový kryt.

  

JAK SE NA TOM JEZDÍ

Na VOGE 500 R jsem přesedával bezprostředně z jednoválcového cestovního endura VOGE 650 DSX. Takže jsem si chvilku musel zvykat. Jiná charakteristika dvouválcového motoru, samozřejmě jinak poskládané převody, úplně jinak postavená motorka. Ale protože jsem měl dost času, hned jsem s ní vyrazil na silnice kroutící se v Železných horách. Sice bylo už docela chladno, ale při rychlostech, v jakých se převážně pohybujeme, to nehraje takovou roli a dokud nespadá listí, jsou zatáčky bezpečné. Takže jsem to vzal přes Rabštejnskou Lhotu směrem k Sečské přehradě a dál, kudy mne napadlo. Příjemné silničky, mírně z kopce do kopce, kde se střídá kvalita asfaltu a na naše poměry je tam dost zatáček různých poloměrů. Jak Petr správně předpověděl, už tady jsem se bavil. Motorka se vede naprosto spolehlivě do jakékoliv zatáčky. Vzhledem k tomu, že výkon motoru bohatě stačí na výrazné překračování zákonem stanovených rychlostních limitů, nemusí mít nikdo strach, že by se na ní „sportovně“ nesvezl. Naopak. Díky tomu, že u ní neřešíme kontrolu trakce, palivové mapy a spoustu dalších berliček, se můžeme oddávat čiré radosti z jízdy a tahat za plyn až k hranici omezovače otáček. Jediné, k čemu bych měl mírnou výhradu, ale je to čistě subjektivní názor, je odstupňování jinak skvěle řaditelné převodovky, s krátkou řadící páčkou. Čtyřka, a hlavně pětka by mohly být trochu delší. Ve vyšších rychlostech se motor až zbytečně moc točí. Na druhou stranu má naprosto plynulý a silný zátah už od volnoběžných otáček a ani se při tom nezachvěje. Když k tomu přidáme skvělé brzdy NISSIN, s ABS Bosch, spolehlivě fungující podvozek KYB a velmi příjemnou, uvolněnou jezdeckou pozici, je o zábavu postaráno. 

Na VOGE 500 R jsem najezdil nějakých, dejme tomu, 400 km. Po okreskách v okolí Pardubic. Výletním i sportovním stylem. V obou případech jsem si připadal naprosto komfortně a bezpečně. Dovedu si živě představit jet na ní, při doplnění o nějaká zavazadla, i na delší výlet. Nevím, jak ve dvou, to by asi na velké pospíchání nebylo, ale motorka je stejně primárně jednomístný „dopravní“ prostředek. Navíc se dá doplnit o stavitelný čelní štítek, takže se jezdecký komfort ještě zvýší.

Nemá cenu se víc rozepisovat. Nejlepší je zajet si do Bylan, kousek od Chrudimi, k prodejci MOTOBIKES a VOGE 500 R si vyzkoušet. Při prodejní ceně lehce nad 140 000,- Kč, je to myslím víc než zajímavá nabídka. Dostaneme velmi slušnou dávku muziky za víc než přijatelnou cenu. 

Petr měl absolutní pravdu. Bavil jsem se.

Petr Fryč    

Zanechat odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

Logo WordPress.com

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit /  Změnit )

Google photo

Komentujete pomocí vašeho Google účtu. Odhlásit /  Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit /  Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit /  Změnit )

Připojování k %s